Dobieramy i produkujemy wolnostojące zbiorniki magazynowe, które zapewniają właściwe przechowywanie płynu do odladzania infrastruktury lotniczej (clariant / kilfrost). Są to na ogół zbiorniki zewnętrzne wykonywane z tworzywa PE100, odpowiednio izolowane przed ogrzaniem płynu i wyposażane w niezbędne orurowanie.
Wyślij zapytanie
Widoczna na zdjęciach realizacja obejmowała (poza zbiornikami na popłuczyny z filtrów) dwa zbiorniki wolnostojące bezciśnieniowe magazynowe na płyn do odladzania samolotów, o pojemnościach użytkowych po 24 m3. Wysoka udarność tworzywa umożliwiła budowę samonośnych, wolnostojących konstrukcji o bardzo dużej odporności na uderzenia, wysokiej plastyczności i stosunkowo niskiej wadze. Zawartość dodatku w postaci stabilizatora UV pozwoliła na montaż zewnętrzny.
W celu zabezpieczenia stabilnych warunków temperaturowych wewnątrz zbiorników, zaprojektowano je jako konstrukcje dwupłaszczowe z izolacją termiczną na bazie wełny mineralnej o grubości 50 mm. Dla umożliwienia całkowitego opróżnienia zbiorników zastosowano dna pochylone pod odpowiednim kątem w kierunku odpływu. Wszystkie elementy zbiornika połączono ze sobą za pomocą spawu ekstruzyjnego. Po zakończeniu montażu została wykonana próba szczelności metodą przeskoku iskry elektromagnetycznej oraz próba szczelności poprzez zalanie zbiorników wodą.
Wyposażenie dodatkowe zbiorników na clariant:
Szafy rozładunkowe zostały zainstalowane na stelażach wykonanych na bazie stali nierdzewnej. Całość została przytwierdzona do balastu za pomocą kołków montażowych ze stali nierdzewnej.
Niedokładne odlodzenie samolotu przyczyną awarii silników
Dnia 27 grudnia 1991 roku lot Scandinavian Airlines 751 nie należał do szczęśliwych. Zaledwie 25 sekund po starcie z lotniska Arlanda w Sztokholmie oba silniki samolotu McDonnell Douglas MD-81, należącego do linii lotniczych Scandinavian Airlines, przestały działać. Samolot rozbił się około 15 km od lotniska. Pomimo poważnego incydentu, na szczęście żadna z 129 osób na pokładzie nie poniosła śmierci.
Co przyczyniło się do katastrofy?
Dzień przed katastrofą, samolot MD-81 przyleciał z Zurychu do Sztokholmu, gdzie przez całą noc stał na płycie lotniska. W wyniku tego na powierzchni maszyny zebrało się około 20 cm lodu i śniegu. 27 grudnia, kapitan po zewnętrznych oględzinach zlecił dwukrotne odlodzenie samolotu. Mimo problemów z usunięciem grubej warstwy lodu i śniegu, personel naziemny oczyścił skrzydła.
Jednak podczas lotu doszło do utraty mocy w obu silnikach i samolot spadł na małą polanę w lesie, około 15 km od lotniska. Kadłub samolotu rozpadł się na trzy części. Szwedzka komisja ds. badania wypadków lotniczych (SAIB) ustaliła, że piloci działali zgodnie z procedurami, a do awarii przyczyniły się inne czynniki. Jakie?
Odlodzenie skrzydeł okazało się niewystarczające. Jak wynika z raportu, pracownik sprawdzał ich powierzchnię tylko od strony noska, podczas gdy lód pozostał na dalszej części profilu – nie miał schodków, dzięki którym mógłby wejść na skrzydło i dokładnie je sprawdzić. W wyniku oderwania się lodu podczas startu i wpadnięcia go do silników, doszło do uszkodzenia wirnika wentylatora i spadku ciśnienia w komorze spalania, co doprowadziło do awarii silników.
Jakie warunki sprzyjają oblodzeniu samolotu?
Źródła:
Oblodzenie statków powietrznych, Piotr Szewczak, materiały szkoleniowe Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej, Państwowego Instytutu Badawczego https://awiacja.imgw.pl/pdf/msz2.pdf
Wikipedia: https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Scandinavian_Airlines_751
Firma Amargo znajduje się wśród czołowych firm takich jak Weber Polska, Imfitex, Remer, Lech-Plast, Trokotex, Termochem, flstech, PE-System, Aquaworld, 3aqua , Skorpio, Splastic, ChemicTank, Brenal, Apakor zajmujących się zbiornikami.