Dołącz do naszej społeczności!
Obserwuj nasze profile i bądź na bieżąco ze wszystkimi aktualnościami.

Wskazujemy na wyzwania w zakresie magazynowania substancji chemicznych

Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Techniki PIPC
Warszawa 19.04.2023 r.

W dniu 19 kwietnia 2023 r. w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Techniki Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego. Wzięli w nim udział przedstawiciele m.in. Transportowego Dozoru Technicznego, Urzędu Dozoru Technicznego, Centralnego Instytutu Ochrony Pracy i Centrum Naukowo – Badawczego Ochrony Przeciwpożarowej Państwowego Instytutu Badawczego, BASF Polska Sp. z o.o. oraz Akademickiego Centrum Szkoleniowego MUSTC.

Podczas spotkania wraz z innymi ekspertami z branży kontynuowaliśmy omawianie tematów prezentowanych podczas seminarium „Bezpieczna Chemia”, które w tym roku odbyło się pod hasłem “Bezpieczeństwo na radarze – bieżący stan i rozwiązania na przyszłość”.

Amargo wskazuje na wyzwania w zakresie magazynowania substancji żrących, trujących i niebezpiecznych

W ramach posiedzenia Tomasz Szparaga, Konsultant techniczny Amargo omówił kwestię uspójnienia wymagań przepisów UDT / TDT z obszaru magazynowania oraz załadunku / rozładunku materiałów trujących lub żrących. Poruszył także zagadnienia związane z odpowiedzialnymi i ekonomicznie uzasadnionymi metodami oceny stanu technicznego zbiorników dozorowych z tworzyw sztucznych – wskazał na zastosowanie elementów wskaźnikowych oraz systemów czujników i omówił korelację tych rozwiązań z przepisami prawnymi.

Serdecznie dziękujemy wszystkim ekspertom za ciekawe wystąpienia i merytoryczne dyskusje.

Komisja Bezpieczeństwa i Techniki PIPC

Kluczowymi zadaniami Komisji Bezpieczeństwa i Techniki Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego jest m.in. oddziaływanie na kształt prawodawstwa poprzez przygotowywanie opinii i stanowisk do projektów aktów prawnych, wypracowywanie wspólnych interpretacji przepisów prawa, inicjowanie działań interwencyjnych w aspektach ważnych dla funkcjonowania Członków, a także wymiana doświadczeń i dobrych praktyk.

*Administratorem danych jest AMARGO sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Koprkach, ul. Jaśminowa 16, 05-850 Ożarów Mazowiecki, adres e-mail: ado@amargo.pl. Dane podane w powyższym formularzu będę przetwarzane w celu przesłania pliku z poradnikiem firmy Amargo, z uwagi na uzasadniony interes administratora, polegający na odpowiadaniu na kierowane zgłoszenie. Jeżeli wyrażą Państwo chęć, adres e-mail będzie przetwarzany również w celu dostarczenia newsletteru, a więc świadczenia zamówionej usługi. Posiadają Państwo określone prawa wobec przetwarzanych danych osobowych, tj. dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przenoszenia, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania, jak i wniesienia skargi do odpowiedniego organu (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa). Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne do spełnienia określonego celu. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych zawartych jest w Polityce Prywatności.

Kategoria: Życie firmy